שילוב למידה ומשחק בתיכון בליך במגמת מדעי המחשב

תלמידי י"ב שסיימו ללמוד את הנושא "שרשרת חוליות" (נושא שנלמד כחלק מהקורס "מבנה נתונים") הגיעו לכיתה וקיבלו את המשימה הבאה:

במפעל השוקולד "Koko"  מצאו נוסחה סודית ליצור שוקולד מריר שעוזר בהורדת המשקל.

בעוד שעה מגיע משקיע שרוצה לבצע השקעה בחברה שתעזור לבצע ניסוי גדול שיאמת את הממצאים.

יוסי שאמור להציג את המצגת נעלם וכך גם המצגת שהכין.

(*) יוסי בעברו היה מורה למדעי המחשב והוא אהב במיוחד את הנושא של "מבנה נתונים"

האם מישהו מנסה לחבל בהשקעה ובניסיון ההתרחבות של החברה?

אתם צוות מיוחד שמונה על ידי המנכ"ל על מנת לפענח "איפה נמצאת המצגת?".

אם תמצאו את המצגת בתוך שעה תעזרו לחברה להשיג את ההשקעה הנדרשת לקבלת האישורים להפצת השוקולד שעוזר להורדת המשקל אבל אם לא יתכן שהחברה תיסגר.

קישור למשימה המלאה: קישור

Koko escape room picture

 

התלמידים נדרשו במשימה זו לעבוד בקבוצה, לבצע תכנון עבודה וחלוקת משימות, שימוש בידע שנלמד בכיתה על מנת לפתור בעיות שהובילו לפתרון, הפעלת הגיון ויצירתיות על מנת למצוא הקשרים לוגים ברמזים שניתנו בדפי העבודה. חיפוש באינטרנט של מידע משלים. עבודה עם אפליקציית QR.

למשך כשעה עבדו התלמידים בקבוצות והתקדמו במשימות ובסופו של תהליך הצליחו כל הקבוצות למצוא את המצגת ולהציל את חברת Koko ממבוכה.

שימוש במשחק משימות לתלמידים משלב אתגר ועניין, תוך סיכום חומר הלמידה ומשמש לגישור בין נושאי לימוד שונים.

תגובות התלמידים:

  • "המשחק היה מאתגר, ממש כמו חדר בריחה אמיתי"

  • "אתגר לקשר בין הקוד לכתוב בהוראות ולהבין מה מבקשים מאתנו. התגברנו על כך בניסיונות רבים וסיעור מוחות של הקבוצה."

  • "האתגרים הם: להבין מה יש לעשות עם הכתבה והמילים שנתונות למצוא את הסדר של השמות בקריאה לפונקציה - נעזרנו ברמז (מהגדול לקטן) "

  • "האתגרים היו פתירת החידות. חשבנו יחדיו ופתרנו את התרגילים. נ.ב זה רעיון מדהים, וכל הכבוד על היוזמה!!! כולם נהנים כל פעם מחדש"